زخم شدن لثه بعد از جرم گیری
نوشته شده توسط : javaneh

یکی از عوارضی که پس از انجام این درمان ممکن است رخ دهد، زخم شدن لثه است. متخصص لمینت دندان رشت در پی آن احتمال دارد خونریزی‌های جزئی لثه را تجربه کنید. این عارضه به ویژه زمانی که جرم گیری عمیق انجام می‌دهید، بیشتر بروز پیدا می‌کند.
این اتفاق نگران کننده نیست و تنها پس از آن باید یک سری مراقبت‌ها را انجام دهید. مراقبت‌هایی مانند مسواک زدن دندان ها با مسواک نرم و به آرامی، شستشوی دهان با دهانشویه و همچنین محلول آب نمک ولرم جزء این موارد هستند. به بهبودی سریع‌تر زخم لثه کمک کرده و از عفونت آن پیشگیری می‌کنند.

چگونه می‌توانم به کاهش درد و ناراحتی پس از جرم گیری دندان کمک کنم؟

با رعایت نکات زیر می‌توانید به کاهش درد و حساسیت پس از جرم گیری کمک کنید:

  1. سعی کنید تا دو روز پس از جرم گیری، دندان‌های خود را به آرامی و با ملایمت مسواک بزنید.
  2.  استفاده از نخ دندان در روز اول جرمگیری می‌تواند موجب خونریزی شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که روز اول پس از انجام این درمان از نخ دندان استفاده نکنید.
  3. برای شستشوی دهان خود از دهانشویه و محلول آب نمک استفاده کنید.
  4. در صورتی که دندانپزشک برای تسکین درد و یا پیشگیری از التهاب دارویی را برای شما تجویز کرده است، آن را به موقع و در دوز مشخص شده مصرف کنید.
  5. مصرف سیگار و سایر دخانیات می‌تواند موجب ملتهب و حساس‌تر شدن دندان‌ها و لثه‌هایتان شود. بنابراین تا چند روز پس از جرم گیری از مصرف آنها اجتناب کنید.
  6. مسواک زدن با استفاده از مسواک نرم و همچنین خمیر دندان مخصوص دندان‌های حساس می‌تواند میزان حساسیت و ناراحتی را کاهش دهد.
  7. از مواد غذایی و نوشیدنی‌های با دمای معتدل (نه داغ و نه سرد) استفاده کنید.

آیا جرم گیری سبب لق شدن دندان‌ها می‌شود؟

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که جرم گیری باعث لق شدن آنها می‌شود. دلیلی که باعث می‌شود افراد چنین تصور نادرستی پیدا کنند این است که که جرم از بین دندان‌ها برداشته شود. افراد احساس می‌کنند که فضای خالی ایجاد شده و یا دندان‌هایشان لق شده است.
البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بعد از جرمگیری ممکن است واقعا دندان لق شود. این موضوع به این دلیل است که جرم سبب نگه داشته شدن دندان شده است. در چنین شرایطی، لق شدن دندان بهتر از این است که جرم سبب مشکلات بیشتر شود.

https://drshamsdentist.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


لازم است بدانید که در برخی موارد لق شدگی دندان از قبل اتفاق افتاده است. در واقع به دلیل از بین رفتن مقداری از بافت لثه و یا تحلیل رفتن استخوان فک بر اثر بیماری‌های دهان اتفاق افتاده است. اما فرد متوجه آن نشده است.
پس از جرم گیری به این دلیل که جرم تجمع یافته بین دندان و لثه برداشته می‌شود، آن فضا خالی شده و لق شدگی دندان بیشتر احساس می‌شود و بیمار به اشتباه فکر می‌کند که علت آن، جرم گیری است.





:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: